Khamis, Februari 26, 2009

kuat btol syahwat ni!!!

ketahui lah jenis2 syahwat yg ade dlm dirimu..
~SEKS(jantina)
~MAKAN(perut)
~MEMILIKI(ego)

so xsemestinya org yg kuat syahwatnya adlh org yg melkukan seks tp org yg kuat makan pon bleh jd org yg kuat syahwatnya..org yg xbleh control syahwatnya and xpandai nak letakkan syahwatnya ditempat yg betol adlh seperti saabat syaitan..mahukah kamu menjadi teman setan??sedang kan dia itu musuh yg nyata bg kamu??

(36:60)..."Bukankah Aku telah memerintahkan kepadamu hai Bani Adam supaya kamu tidak menyembah syaitan? Sesungguhnya syaitan itu adalah musuh yang nyata bagi kamu.."

(43:62).."Dan janganlah kamu sekali-kali dipalingkan oleh syaitan; sesungguhnya syaitan itu musuh yang nyata bagimu."

sume org gak ad ego masing2..xkire la laki ke pompuan ke sama je..tp if letakkn ego bkn pada tempatnya(blaku zalim kpd diri sendiri)..aka lead diri kite kpd kesan2 negatif..pikir2 kan la..gado ng mmber..pentingkan diri sendiri malah mungkin akan jadi cam firaun yg menganggap dirinya sbgai Tuhan pulak..nauzubillah..

(44:31).."dari (azab) Fir'aun. Sesungguhnya dia adalah orang yang sombong, salah seorang dari orang-orang yang melampaui batas."

(31:18).."Dan janganlah kamu memalingkan mukamu dari manusia (karena sombong) dan janganlah kamu berjalan di muka bumi dengan angkuh. Sesungguhnya Allah tidak menyukai orang-orang yang sombong lagi membanggakan diri."

renung2 kan lah..=)

5 ulasan:

  1. kita add ur link ya to my blog..heheh...

    BalasPadam
  2. hMmm...
    rSenyEr Lg sesuai kaLu diGantikan dgN perkataan nafsU...

    nafsU syahwat Lebih merujuk kPd seks...
    iNi adaLah berdasARkan noRma percaKApan oRang MeLayu sekaRang...

    p/s: tahNiah keRana da dE bLog...

    BalasPadam
  3. assalamualaikum..iman add link lea ek!!

    BalasPadam