Sabtu, Disember 26, 2009

antara terSEDAR dan terSEDAK !

bismillah..(96:1-5)

salam sume..

again and again..ALHAMDULILLAH xdilupekan..

ingat!!bkn sekadar diucapkan malah perlu turut dilakukan tanda syukur itu dgn sesuatu yg mendekatkan diri kpd Nya..insyaAllah...

satu ketika..aku sedang makan..

terlihat aku pd laptop murah ku..

satu wallpaper..terungkap bbrp kata2..


(sekadar gmbar hiasan)
lalu aku ingat kepada perjanjianku, dgn Mu ya Rabbi..
perjanjian yg saban hari aku perbaharui..
setiap hari pling kurang 5kali..
SOLATKU, IBADAHKU, HIDUPKU, MATIKU,
hanya UNTUKMU TUHAN sekalian alam..


lalu ku terpikir..terhenti suapan ku utk ke mulut..
tersedak dan tersedar ku seketika..

bukankah HIDUP ITU UNTUK MATI??
dan MATI UNTUK HIDUP yg lebih kekal dan bererti..
lalu ku mengerti..APA TUJUANKU DIHIDUPKAN DI ATAS BUMI INI..
DAN TUJUANKU DIMATIKAN KELAK..


muhasabah diriku..

ya Allah..Kau adlh Tuhanku. tiada Tuhan slain Kau. Kau yg mnciptakan dan aku hambaMu. dan aku brada dlm pjnjian dgnMu. ikrar kpdMu. kulakukan sgl kmampuanku. dan aku blindung pdMu. dari kjhtn ap2 yg tlh aku sndr lakukn. aku mngakui nikmatMu kpdku. dan aku mngakui dosa2ku. maka AMPUNILAH AKU. kerna tiada yg boleh mngampuni dosa2 kcuali Kau ya Rabbi..amin3x..

wallahualam..=)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan