Ahad, Mac 29, 2009

woo..botak yg kacak=D

ada org mngatakan bahawa jika ada lelaki yg berdahi luas seolah2 botak dibhgn depan kepalanya itu adlh tanda kekacakan..

kalo separuh kepalanya botak terutama di bhgn tgh kpala mnandakan org itu adlh ahli fikir..

kalo kpala org itu botak sepnuhnya..maka..org ni dikatakan sntiasa menghabiskn byk masa utk memikirkan ...YANG DIA TU KACAK KE X!!!

hehe..tah hape2..

botak ke x..yg pnting ialah bertaqwa dan taat perintah Allah dan tinggalkn sume lrgn-Nya..coz kite sume same nye di sisi-Nya..sorg hamba yg hina..kecuali org2 yg..disebut dlm Quran..

jom tgk Quran..Allah ada bfirmn..(33:70-71)
"Hai orang-orang yang beriman, bertakwalah kamu kepada Allah dan katakanlah perkataan yang benar, niscaya Allah memperbaiki bagimu amalan-amalanmu dan mengampuni bagimu dosa-dosamu. Dan barangsiapa mentaati Allah dan Rasul-Nya, maka sesungguhnya ia telah mendapat kemenangan yang besar."

ini la hakikat sebenar kmenangan sorg muslim..dan ditambah lg..(16:97)
"Barangsiapa yang mengerjakan amal saleh, baik laki-laki maupun perempuan dalam keadaan beriman, maka sesungguhnya akan Kami berikan kepadanya kehidupan yang baik[839] dan sesungguhnya akan Kami beri balasan kepada mereka dengan pahala yang lebih baik dari apa yang telah mereka kerjakan."

so pikir2 lah sndr..adakah kite ni taat n mgamalkan amalan yg soleh??sdgkan mse sharian dihabiskan dgn games..internet..bola..shopping..study bile exam smpi xtdo..
so..tepuk dada..tanya iman..jgn tgk org len..cermin diri sndr dlu..huhu..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan