Rabu, Januari 13, 2010

oo..baru tahu..menarik!! ^_~

bismillah..(96:1-5)

salam to all dan selawat keatas Rasulullah SAW..

ni kisah pelik tapi benar..
unik dan menarik bg ku..
bkn kisah orang2 disekeliling..
cuma salah satu kisah keajaiban ciptaan Allah yg Esa..
tentang..
          "Dan kamu lihat gunung-gunung itu, kamu sangka dia tetap di tempatnya, padahal ia berjalan sebagai jalannya awan. (Begitulah) perbuatan Allah yang membuat dengan kokoh tiap-tiap sesuatu; sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan. "(27:88)"




percaya x??pelik bukan??
coz xpenah nmpk pun..
tapi..
aku merasakan bahawa Allah mahu mengisyaratkan mlalui RasulNya bahawa..
apa yang aku PANDANG, aku DENGAR, aku RASA, aku FIKIR, aku TAHU, dan aku FAHAM dengan AKAL x semestinya selari dengan hakikat mutlak sebenar disebalik itu..
paham x??

sudah tentu ketika ayat ini turun lalu dibacekan oleh Rasulullah, para sahabat tetap melihat gunung2 itu tidak bergerak sperti pergerakan awan..
lalu inilah yang mencabar iman mereka..
adakah Kau percaya pd Nabi sunguh2 atau mngatakan Nabi itu mmg gila!
PERCAYALAH akan Rasul kamu bahawa gunung2 itu sebenarnya memang bergerak..
cuma..
pergerakannya x terkesan oleh mata kamu saja!!

maka..
pandanglah kejadian ciptaan Allah itu..
gunung dan awan
kedua2 nya nampak statik..
tidak!!
awan itu sebenarnye bergerak perlahan..

nah!!
skrg saintis telah menemukan bahwa gunung2 itu SEMEMANGNYA BERGERAK..
berlipat2 antara kepingan2 kerak bumi yg terapung di atas lapisan bumi yg kedua..
adakah masih x percaye??
subhanallah!!

sbb tu disebalik kejadian ade hikmahnye..
cume kite yg kadang2 xnmpak hikmahnye..
mungkin kite akn dpt hikmah setiap sesuatu cepat atau lambat..
yg penting..
bersangka baiklah kpd Pencipta kite..Allah SWT..

renung2kanlah..
walahualam..^__^

2 ulasan: