Khamis, Januari 14, 2010

sape YOU nk salam dgn i hah??

bismillah..(96:1-5)
salam to all dan selawat keatas Rasulullah SAW..

ni kisah aku dan dia..
kisah biase tp dipandang remeh oleh sstgh org..
mungkin juge remeh bg aku yang 'dulu'..
aku yang 'kini' xkan pandang rendah kisah ini..
nape??
sbb skg Allah dah bg kefahaman pdku tentang hal ini..
so aku nk sampaikan pd org lain apa yg aku dpt..insyaALlah..

nak tahu ke??
meh sini aku ceritakan..
chewah!!
alkisah..........


satu petang di sbuah shoping complex kat kL..
aku terserempak dgn member aku mse zaman2 aku kecik dlu..
mmg terkejut sbb dah lme giler xjumpe or dgr pe2 psl die..
sbb die ni dlu secret admire aku la kirenye..hehe..=P

"salam yana kan??"

"salam..yup..its me..how r u??long time no c.."

"haha..aku ok je till skg..xbyk yg brubh..tp ko len dah ek..dlu tomboy je..skg cm ~~~"

"hah??wateva la..ni sape plak ni??"

mse tu ade la mamat agak ensem la gak bdiri tercengat sblh die..ops!!
"oo..ni pulan..kwn serumate aku.."

mamat tu hulurkan tangan..
"hi..saye pulan.."




"dalam hati aku..ko sape nak salam dengan aku??"
"err..hi..sy yana..xleh salam ek..maaf.."

"woo..sombong giler kawan ko ni.."

"sebok la mamat ni..harap je muke ensem tp ~~~"aku ckp dlm hati jela..kecian die terase kang kalo ckp depan2..hehe..

"ala..she's right..ko ni xtau ke gurl xleh salam laki bkn muhrim..pe la..relax ar..suke ati ko je ckp member aku cmtu..i knew her better kay.."

hah!!!padan muke kene tegur ng member sndr..=P

"lepak la wei..zmn skg dah len..bkn wat maksiat pun..salam je kot..nk eratkan silaturahim..adey..kolot ar korang ni.."

amboi2..sedap je mulut die ckp aku kolot..helo??sape yg kolot??pe hal plak eratkansilaturahmi?!ee..sabar yana..sabar..

"eh2..bukan camtu lah..jangan salah faham..memang salam yang xsampai satu minit tu,nampak je lepak je kan??tak memberi kesan yg jelas seperti kesan zina..tapi..sekecil2 maksiat itu sebenarnye benih untuk menumbuhkan maksiat yg lebih besar.."

senyap...

aku tambah lagi.." andai awak membenarkan dan mengizinkan maksiat sekecil itu (salam tangan), bisikan nafsu akan membisikmu untuk membenarkan dan membolehkan maksiat yg sedikit lebih besar drpdnya dan seterusnya hingga akhirnye masukkn kite ke lembah zina..pnah xdengar dari mata ke tangan..dari tangan ke badan..dari badan ke mane lagi??boleh pikir kan??"

senyap lagi dua2 mamat ni..
paham ke x??

xpela..aku tetap menambah utk pecahkan kebisuan itu.." ingat!!usaha syaitan menyesatkan bani Adam ini xpenah putus asa.."

"tahu x sel barah??"
aku keluarkan apa yg aku dah bljr dr ilmu medic..

"cam barah kanser..satu sel barah nampak tak memudaratkan sbb ianya kecil..tapi apabila barah itu merebak ke seluruh organ dan x lagi terkawal, barulah sedar betapa pentingnya mengelakkan @ prophylaxis itu penting dari awal lagi..pikir2kanlah.."

aku tgk dorang senyap lagi..
kmudian aku tgk jam ditangan dah masuk asar ni..
so aku minta diri dulu..meninggalkan diorang kebisuan lagi..
"salam.."

aku ke surau dan dalam pjalananku, aku berdoa dalam hati..
" ya Allah ampunilah aku kalau aku tersalah kata..ya Rahman..Kau bg lah mereka kefahaman sperti mane Kau berikan padaku..amin.."

amacam??
dapat xmesej yg ingin dikongsi??
alhamdulillah..setiap yg berlaku ade hikmah..
kalo dlu aku xkan salam mamat mane2 sebab aku sombong..
tapi sekarang aku x kan salam dengan mereka sbb aku faham dan aku MUSLIM..

renung2kanlah..

walahualam..^__^

4 ulasan:

  1. salam wbt..hohoho..biar mlopong....hehehe..awat x ajak diorang Asar skli yana..hehhe
    okeyh serius sket..erm, sedye gilerkan bile situasi camni berlaku, klau yang menghulur non muslim, boley di terima lagi,klau nonmuslim malaysian..sedey gak..nmpak sngt di Msia, perkara nie dianggap remeh..klaua muslim plak yang wat camnie...Allah..sgattttttttttttt sedeyhhhhhhh

    wallahualam

    BalasPadam
  2. salam suara tabir satu kawasan..
    hehe..
    tulah..lupe plak nak ajak dorang asar skali..
    patot ko ade mse kt citu..bia ko tolong ingtkan dorang utk solat skali..
    hehe..
    hmm..xtaulah..
    antara mangse keadaan atau sengaja xendah perintah dan larangan Tuhan..
    huhu..
    jazakillah suara tabir krn mmberi komen..=)

    BalasPadam
  3. to afiqawe..
    salam..xsure ni mesti kakdayah kan?
    kalo salah,sory ye..
    mnarik ke??
    huhu..kisah yg bg kite pngjrn utk diri..
    walahualam..^_^

    BalasPadam